Københavns Universitet søger specialist inden for markedsføring
Ved du en masse om markedsføring og hvordan man bedst når ud med budskaber til udvalgte målgrupper? Og har du lyst til at blive del af et nyt hold på Københavns Universitet, hvor vi er optaget af at formidle viden om uddannelser, studieliv og karriere til potentielle studerende? Hvis svaret er ja, er jobbet som specialist i markedsføring i KU’s nye enhed Markedsføring af uddannelser formentlig noget for dig.
Vi ser for os, at du er en kreativ praktiker, der både kan analysere data, følge en strategi og gennemføre workshops med gode resultater. Du er også en engageret deltager i udvikling af kampagner og har en systematikers forkærlighed for at bevare det store overblik over vores mange indsatser.
Udbuddet af uddannelser på Københavns Universitet er mangfoldigt og tæller de kendte bachelor- og kandidatuddannelser, men også tilbud om efter- og videreuddannelse, professionsuddannelser, endagskurser og undervisnings- og besøgsaktiviteter til folkeskoler og gymnasier. Målgrupperne er lige så diverse som tilbuddene.
Vi arbejder derfor med mange forskellige kanaler, digitale såvel som trykte, for at nå ud til vores mange målgrupper, der blandt andre tæller potentielle studerende i ind- og udland, gymnasie- og folkeskolelærere, elever og deres forældre og folk på arbejdsmarkedet. Vores mål er både at inspirere og afstemme ansøgernes forventninger til uddannelserne. Derfor lægger vi vægt på at kommunikere både fængende og ærligt om indholdet af studierne, potentielle karrieremuligheder og studielivet.
Udviklingen af kampagner og kampagnematerialer sker i tæt samarbejde med institutter og fakulteter gennem workshops og efterfølgende samtaler, med kollegaer i uddannelsesadministrationen og ikke mindst med hinanden i teamet.
Din profil
Vi forventer at du
- har en relevant uddannelse inden for datadrevet marketing eller markedsføring
- har dokumenteret erfaring med udvikling af kampagner og gerne i større organisationer
- har solid erfaring med afvikling af workshops og ikke mindst den systematiske opsamling af resultaterne. Måske er du også projektlederuddannet.
- har dokumenteret erfaring med at skabe og vedligeholde det samlede overblik over en produktion
- har tydelige kreative evner og er dygtig til at skabe fængende, let afkodelige budskaber
- forstår at arbejde inden for en strategisk ramme i en stor og kompleks organisation
Som person er du ansvarsbevidst, en udpræget holdspiller, mere specialist end generalist, har diplomatisk sans, flair for strategisk tænkning og trives med at indgå i mange forskellige samarbejdsrelationer. Du er fleksibel i forhold til nye opgaver og udfordringer, der opstår undervejs.
Det kan du forvente hos os
Markedsføring af uddannelser er en del af KU Kommunikation med omkring 70 medarbejdere. Du bliver en del af et markedsføringshold med specialister inden for markedsføring, grafisk design og video. Vi tilbyder dig en arbejdsdag i et kollegialt fællesskab præget af en rar og uformel omgangstone, gode grin over frokosten og et stort fagligt engagement og interesse for universitetets ve og vel. Vi sparrer og støtter, giver konstruktiv feedback og er enige om ikke at tage os selv alt for højtideligt.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse fra 18. august 2025.
Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer.
Du bliver ansat efter gældende overenskomst. Der er mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Lønnen bliver forhandlet ud fra ansøgerens kvalifikationer og overenskomst.
Hvis du har en akademisk uddannelse vil stillingen blive besat efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og eller AC-overenskomst med indplacering som fuldmægtig eller specialkonsulent.
Hvis du ikke har en akademisk uddannelse vil du blive ansat efter overenskomst mellem Skatteministeriet og OAO/HK, henholdsvis HK Kontor eller HK Grafisk.
Din ansøgning
Er du interesseret i stillingen, skal du sende en elektronisk ansøgning via jobsiden på Jobportalen (tryk på linket "SØG STILLINGEN" nederst i opslaget) senest den 25. maj 2025. Vedlæg eksempler på dit arbejde samt uddannelsesbevis. Samtaler forventes afholdt i uge 23 og 24. Kandidater, der går videre til 2. samtale, skal løse en kort opgave inden samtalen.
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunikationsmedarbejder Jesper Bang Vinther på 21 16 13 80 eller chef for Markedsføring af uddannelser, Birgitte Lyhne Broksø på 93 56 58 64.
Part of the International Alliance of Research Universities (IARU), and among Europe’s top-ranking universities, the University of Copenhagen promotes research and teaching of the highest international standard. Rich in tradition and modern in outlook, the University gives students and staff the opportunity to cultivate their talent in an ambitious and informal environment. An effective organisation – with good working conditions and a collaborative work culture – creates the ideal framework for a successful academic career.